Träningsinspiration

» > Inspiration,
från pinterest

Nu har jag snart klarat 3 veckor träning, har fått in det som en bra rutin och hittat bra program och pass som går att köra hemma. Schemat innebär träning måndag-fredag även lördagar då det passar och söndagar är vilodagar. Äter även regelbundet och inget mjukt bröd i veckorna osv. Håller inte på med någon särskild diet utan äter vettigt bara och unnar mig lite på helgerna men inte överdrivet. Allt detta för att jag ska må bra och känna mig nöjd över min kropp.
 
Blir nästan mörkrädd ibland när jag ser hur vissa proppar i sig saker dom tycker är rent utsagt äckligt, tror att man bara kan äta typ en apelsin till lunch osv. Man går inte ner i vikt av att äta lite och framförallt inte för en period då du sedan går upp allt + lite till när du sen äter normalt igen.
 
Jag äter det jag tycker är gott, exempelvis har jag smakat keso som ett bra mellanmål men det var absolut inget för mig. Och då äter jag det inte heller! För min del handlar det heller inte om att gå ner i vikt för när jag ställer mig på vågen så är siffrorna bra, och på bara de här tre veckorna har jag märkt skillnad på min kropp vilket gör att jag redan mår bättre. Muskelmassan ökar fortare/större än fettet minskar!
 
Är riktigt trött på vikthetsen som pågår och allt som cirkulerar runt på internet. Träna och ät för din egen skull, härma inte någon annan utan hitta det som passar just dig. Sök information om tips, exempelvis hos träningsbloggar och som bilden här ovan, där finner jag inspiration, pinterest, we heart it och instagram.
 
Gör det för dig själv och inte för någon annan och det allra viktigaste är att du ska må bra!
 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: