De två sista designerna i juli

» > Design - beställning,
Dessa två designerna fixade jag förra veckan och blev även denna månads sista designer, inte så konstigt då det är sista dagen på juli i år men i alla fall ;)
En ny gratis design är även på väg, sidan där jag brukar ladda upp dom på har lite uppdateringsstopp för tillfället tyvärr men ska nog fixa upp den på något annat sätt, inom kort.

Årets sista juli-helg

» > Mobilblogg,

Helgen går mot sitt slut, bilderna får tala för sig själva men vi har hunnit med V-ås, tacos, två filmer, skogspromenad, äta nyplockade hallon m.m. Imorgon väntar jobb för M men inte för mig som det ser ut så får bli en hemma-dag med vovvarna & imorgon kväll kommer mamma o hämtar P. Godnatt på er!

Resan till Rhodos stad - sammanfattning

» > Resor,
Det är nu en månad sedan vi kom hem från Rhodos och jag från min första utomlandsresa med flyg.
Detta skriver jag mest för min egen del men du som läsare är så välkommen att läsa och kommentera ändå :)

Här kommer en liten sammanfattning om vår resa
Det var mycket tankar och framförallt nervositet kring denna resa. Första gången man ska flyga och åka utomlands, men nu är det gjort och jag hann i alla fall inte fylla 22 ;)
Vi blev bjudna av min mamma och hennes sambo, alla barn förutom S som fick sin del när hon själv var utomlands tidigare och även M fick följa med. Det var faktiskt skönt att vi åkte så pass många första gången, då slapp jag tänka på ALLT och vet nu hur allt går till och känner mig mer beredd på att åka iväg bara jag & M. Nog för att han har varit utomlands tidigare och kan så känns det skönare nu när jag också vet.

Resan bar då alltså av till Rhodos stad, en stor stad med möjligheter. Vi höll oss dock på samma gator varje dag typ men det var för att utbudet räckte till där och i värmen vi hade orkar man inte utforska hur mycket som helst. Men det var av det vi såg en fin stad, men väldigt mycket stad. Jag själv som hade kameran med mig hade kanske önskat lite mer växtlighet men å andra sidan fick jag semester från kameran också.

Det är nog ett perfekt resmål när man bara vill åka och ha semester, stränder finns det, många bra restauranger och affärer att kika i. Vill du upptäcka något så lär man ta sig från staden. Både jag & M känner oss nöjda absolut men det är nog kanske inte en stad vi kommer åka tillbaka till då vi vill se mer än bara stadsliv typ.

Shopping från resan (till oss själva): Vi köpte oss ett par solglasögon var, fejkade Ray Ban's för typ 50kr/st.
En (stor) LV-plånbok för cirka 60 kr. Långklänning ca 250 kr. Strandklänning ca 150 kr. Sarong ca 80 kr.

Tack för att du är du & finns vid min sida ♥

Dagens solnedgång

» > Foto - Natur,
O så var det äntligen fredag, eller ja den är ju nästan slut nu men.. Blev en tripp till svågern för att gratta honom när M sluta sen möta upp Mamma & P för att åka iväg o käka och så en liten fika innan dom for hemåt igen och nu har vi proppen här hemma över helgen. Så vi tog oss en sväng till sjön så vovvarna fick springa av sig inför natten och fota lite i den underbara och fina stillheten :)

Recension: Varför gråter inte Emma

» > Recensioner,
Denna bok började jag läsa förra sommaren, sen blev det ett långt uppehåll pga skolan då jag inte orkar läsa några andra böcker en studentlitteraturen, men när vi åkte till Rhodos gick den första dagen på stranden åt att läsa ut denna.
Det ryser på armarna när man läser, gråten i halsen och man kan inte förstå sig på känslorna fastän att man känner dem genom att läsa hennes ord.
En bok jag verkligen rekommenderar, men 'varnar' för att det är en hemsk berättelse och väldigt nära inpå.

Nellie (sommar 2012) #1

» > Foto - Barn/Familj,
Fångade flera olika händelser på lilla kusinen i lördags när hon sprang runt på gården och jag efter med kameran, här i högsta hugg att äta upp alla smultron som fanns kvar :) Fler härliga bilder kommer

Har glömt att visa diplomen..

» > Vardagen,
För ungefär en månad sedan damp dessa ner i brevlådan, så jäkla underbart! Det blev lite stressigt sista veckan då jag trodde jag skulle kunna göra det veckan innan vi åkte till Rhodos men fick lov att göra det ännu en vecka tidigare men glad är jag eftersom det gick bra ändå trots lite stress :)
Dessa kurser var ett skönt avbrott vid sidan om ekonomin och väldigt lärorika, nog för att jag kunde en hel del innan men lite mer fick jag allt lära mig.

Helgen lider mot sitt slut

» > Foto,

Några bilder från gårdagen när vi var nere hos morbror och var till restaurangen för god mat & fika och sen gick vi och titta på alla djuren och Nellie är så duktig med alla ljuden :) Innan vi åkte till restaurangen busa vi ute i trädgården och jag hängde på henne överallt med kameran så de bilderna ska jag ta o kika på i veckan.
Denna gång blev det ju dock en kort visit så igår kväll rullade vi hemåt igen med stopp i Västerås för bilträff, några bilder därifrån kommer så småningom men har en film att klippa ihop först innan jag tänkte släppa några bilder.

Idag har vi fixat i ordning och städat Golf 2 och nu fått ut den till försäljning så hoppas vi att det inte dröjer allt för länge tills vi blir av med den. Efter det åkte vi ner till sjön i hopp om att få T att bada lite men blev bara bus då det blåste så mycket där nere och vågorna var för läskiga enligt T.
Nu ska jag försöka slita M från datorn och spelandet så vi får i oss mat och sedan ladda inför den kommande veckan som fortfarande är oviss angående jobb för min del, men det visar sig.

Hair-donut

» > Mobilbilder, Tips,
Häromdagen provade jag att skapa min egen donut till håret och blev riktigt nöjd, enkelt och smidigt med ett snyggt resultat :)

Så här gjorde jag:
Tog en gammal raggsocka, klippte av tårna så det blev hål i båda ändar. Rullade ihop den och trädde sedan över en brun nylon-knästrumpa (även den klippte jag av tårna på), för att få en mer slätare yta att lägga håret på.

Sedan satte jag upp håret i en vanlig hästsvans i valfri höjd, drar sedan på "donuten" och fixar sedan till håret så de täcker donuten snyggt och sätter dit en ny hårsnodd. Sedan har jag så långt och mycket hår så jag fick vira runt det som blev över runt "donuten" och satte sedan fast det med ännu en snodd och några hårspännen.

Söderut..

» > Mobilbilder,
En hel helg har jag ledigt, enligt schemat, fre-sön. Härligt! Gjort slingor, färgat ögonbrynen, blekt tänder och målat naglarna. En riktigt ompysslar dag och nu ska jag slänga ihop lite packning då M snart kommer hem och då ska vi brumma neråt i landet direkt. Dock blir det bara ett dygn denna gång, men bättre det än ingenting! O så raka vägen från dom till Västerås imorgon kväll för bilträff. Alltså en ledig helg från jobb men fullspäckad med annat skoj! Ha en bra helg allihopa :)

Torsdag

Inne på fjärde jobbdagen i rad, om man nu kan kalla det jobb. Både igår och idag har vi bara cyklat ner till första slussen, ringt chefen och sen fått besked att det bara är att åka hem igen. Måndag & tisdag fick vi röja lite runt slussen och kanalen så då gick det några timmar i alla fall. Trist är det, framförallt för företaget men inget att göra åt när regnet styr.

I förrgår hämta vi ut nya datordelar till mig + grafikkort till M och igår fick vi ihop allt så nu är det nästan som att jag sitter vid en ny dator, ja det enda som är lika är skärmen, tangentbord, mus och datorchassi, allt annat i datorn är nytt :D har M's gamla grafikkort dock men det är som nytt Så jag har då att göra idag i alla fall, installera och organisera upp allting på denna sen blir det nog ut o kika/fota vid crossbanan när grabbarna åker i eftermiddag om regnet håller sig borta :)

3 av helgens foton

» > Foto,
I helgen var vi som jag nämnt tidigare o jobba i parken där det var ett två-dagars evenemang. Fredagen bestod av dans till Casanovas och på lördagen spelade tre band, de två sista fick jag med på bild också. We need cash som är Sveriges bästa cover band på Johnny Cash (underbart!) och sedan världsartisten Linda Gail Lewis (obeskrivligt!) +60 går in och kör låtar i en timme utan någon direkt paus och det var musik man inte kunde stå still till och ibland fick man även gåshud. Något sega pauser mellan artisterna men det var väl värt väntan!

Liten film från Rhodos

» > Resor, Videoklipp,
Titta på filmen i HD-kvalité då de flesta klippen förutom det första och det på klänningen är filmade i HD.

Green, green, summer

» > Foto - Porträtt,
2012-07-13
Nikon D90 + 50mm/1,8
Modell: Michelle

Härliga fredag

» > Mobilbilder,
Då har halva denna fredagen gått, väntas en lång kväll med jobb som till och med går över midnatt. Men först ska vi åka till M's morfar och äta o umgås lite när M slutat jobbet och efter det åker vi sedan till parken.

Annars idag blev städningen avklarad i lägenheten så nu är det fräscht här hemma, sen blev det en fotografering med bästa Michelle och vi hann precis känna oss klara till regnet kom men sedan har solen kikat fram ett flertal gånger sen jag kom hem och nyss var det riktigt solmys på balkongen med lillplutt (som ni ser på bilden).
& vad jag älskar dig underbara hund, du får mitt hjärta att smälta! Önskar bara att det kunde ske förbättringar utomhus när vi möter andra människor och hundar också, men nu ska vi fixa det, det bara är så!!

I det tråkiga regnet: Summer Vibe

» > Musik,
Mitt i vårat regniga och trista sommarvädret hittade jag denna underbara låt,
Summer Vibe framförd av underbara Walk off the Earth

Regn regn regn..

» > Mobilbilder,
Jag trodde att jag hade tre dagar med dubbelpass framför mig i måndags, men icke! Pga allt regn som kommit har man fått lov att stänga hela kanalen vilket har resulterat i att vi har cyklat till jobbet och sedan fixat lite små saker för att sedan åka hem igen. Imorse tajma det in perfekt och vräkte ner när jag skulle cykla hemifrån så då var det bara o dra på sig regnstället och trampa på..

Men med denna oväntade ledighet har jag istället passat på att vilat upp mig inför en hektisk period lite mer än en månad framöver istället med jobb och plugg. Men idag tänkte jag planera lite och få någon ordning och koll på vad som händer och ska/behöver göras. Imorgon och på lördag är jag ledig från slussen men ska istället jobba båda kvällarna med kameran i handen samt i serveringen i parken :)
det "snygga" men ack så behövliga jobb-regnstället

Nya visitkort

» > Företaget, Shopping,
Fick ett kanonerbjudande på visitkort för cirka en månad sedan så jag tvivlade inte en sekund på att klicka hem nya då de jag beställde senast blev lite för mörka samt med för liten text.
Under tiden som vi var i Grekland kom dom hem o jag är riktigt nöjd, detta är resultatet:

Regniga lediga måndag

» > Mobilblogg,
Haft en lugn ledig måndag med regnet smattrande mot fönsterbläcket, känns skönt att få vara ledig idag så hoppas vi på uppehåll åtminstone resten av veckan. Bara laddat inför jobb de kommande tre dagarna samt designat lite o ska snart fixa med lite nya bilder i portfolion också.

Denna vecka drar säsongen igår lite mer på jobbet så nu är det dubbelpass som gäller i 4 veckor, 8.45-12.15 och 14.45-18.15. Bara hoppas att det aldrig drar ut på tiden på förmiddagarna så man hinner hem och äta + gå ut med Tor en sväng, men det visar sig och löser sig med tiden :)

Rhodos - dag 8 (27/6)

» > Resor,
Sista dagen blev på stranden sedan fick vi duscha och fräscha upp oss lite på hotellet innan vi gick och åt på samma restaurang som dagen innan och sedan blev det hotellhäng i cirka 2 timmar innan bussen hämtade upp oss och körde oss till flygplatsen. Väl där kom vi iväg tidigare med planet och landade sedan cirka 03.00 torsdag morgon i Sverige igen. På bilden i mitten längst ned flyger vi över Stockholm :)

Rhodos - dag 7 (26/6)

Denna dag stannade jag & M på hotellet och slappade vid poolen i skuggan och började packa ihop våra saker samt strosa runt lite på gatorna som låg ner mot hamnen, åt grekisk hamburgare med pitabröd och tzatsiki på Mc Donald's och frozen yoghurt på en glassbar.
Middagen åt vi på en jättebra restaurang i närheten av hotellet sedan gick vi ner till Windy beach igen för att fotografera solnedgången en andra gång och sedan avslutade vi vår allra sista sena kväll hos Yannis med god glass och drinkar och lämnade kvar en t-shirt från oss samt tog gruppfoto med honom :)

Rhodos - dag 6 (25/6)

» > Resor,
En supergod club sandwich med kyckling på Elli beach och iste var det bästa som man drack om dagarna, på kvällen gick vi till gamla stan som var supermysigt med otroligt många affärer och en superfin upplyst kyrka mitt i allting :)

Rhodos - dag 5 (24/6)

På söndagen tog vi en båttur till Lindos över dagen, 2 timmar på båten, 3 timmar på Lindos och så 2 timmar hem med ett stopp efter vägen så man fick hoppa i från båten och bada.
Var roligt att få komma iväg o se något annat men med en temperatur på minst 45 grader så var det även väldigt utmattande. Kortfattat var det varmt, supergod tonfisksallad, åsnetaxi och garage och mysiga trånga gator med affärer. Kvällen avslutade vi då återigen så klart hos Yannis med en god bananasplit :)

Light blue

» > Smink/Naglar,
Depend nr 246
Denna fredag börjar närma sig dagens jobbpass, en promenad med Tor och lite lunch först. Hoppas på en lugn fredag och lördag, nog för att övertid är fint på kontot men det är skönare att få komma hem i tid istället. :)

Rhodos - dag 4 (23/6)

» > Resor,
Nu gick vi tillbaka till stranden vi var till första stranddagen, Elli beach, L & jag inskaffade oss en varsin luftmadrass som vi flöt runt på ett par timmar. Bilden högst upp till höger är ett gruppfoto vid tog på hotellet vid poolen som sedan blev vykort som vi skickade till våra nära & kära via postens app.

På kvällen tog vi oss ner till Windy beach och fotograferade solnedgången ♥ Detta var en av höjdpunkterna för mig på resan, att få vara kreativ med kameran i en alldeles underbar miljö!
Jag älskar dig, igår, idag och för alltid! ♥

Rhodos - dag 3 (22/6 Midsommarafton)

» > Resor,
Provade västra stranden som skulle vara blåsigare men det var de dock inte denna dag, köpte även ett par badskor denna dag pga steniga stränder o havsbottnar. För att lyxa till det på självaste midsommarafton gick vi ut och åt på en riktig grekisk restaurang i mysig miljö men svårtolkad meny men vi fick oss god mat i alla fall och en super god hot chocolate pie with ice cream, typ varm kladdkaka med glass ♥ Denna kväll spelade även grekland match i fotbolls-em så vi gick tillbaka till yannis för att kika och dricka gott.

Rhodos - dag 2 (21/6)

Dag 2 begav vi oss till stranden direkt efter frukost, själv chillade man relativt lugnt i skuggan första dagen o M som inte var så mycket i solen heller brände sig tyvärr lite. Efter stranden väntade svensk pizzeria med stenugnsbakade supergoda pizzar. Bilden längst ner till vänster visar skillnaden på en stor sprite och en liten fanta ;) Efter middagen gick vi återigen till puben & Yannis som blev en favorit och dit gick vi varje kväll hela veckan ;)

Rhodos - dag 1

» > Resor,
Natten till onsdag strax efter ett åkte vi från mamma mot arlanda, vovvarna var lämnade hos Sara och nervositeten smög sig fram. Allt gick smidigt på arlanda och det blev en tidig frukost där strax före klockan sex innan vi gick mot planet. Väl på plats i planet och när vi började röra oss klämde jag bara hårdare o hårdare om M's hand och jag var ständigt orolig över att något inte lät som det skulle osv och när vi sedan gjorde en skarp sväng så vi lutade i 45 grader och såg rakt ner klappade hjärtat lite fortare men sen gick det bra. Någon timmes sömn lyckades jag med också, landningen på Rhodos gick också bra och jag kände en lättnad när vi stannade och jag slogs av tanken att min allra första flygning var avklarad.

(landade klockan ca 11) Väl framme på flygplatsen i Rhodos vänta vi in våra väskor och åkte sedan med bussen till hotellet, vårat hotell låg så klart sist på tur men det gick bra ändå. Superfint hotell med fina rum och när vi gjort oss lite hemmastadda och bytt om gick vi mot stranden med ett stop vid Yamas (restaurang) för att äta lunch/middag och sedan var vi ner på västra stranden, windi beach, strosade runt lite och avslutade kvällen relativt tidigt vid en bar/pub vi såg när vi åt med goda drinkar.

Lite nytt från mandel

» > Shopping,
jeansshorts Only Devana Prince - t-shirt Only Maki SS Top - tröja Only Toppy Planet - leggings Vila Officiel long

Igår klickade jag hem lite nytt både på rea o till ordinariepris från mandel, som kom med posten idag. Supernöjd är jag! Sajten kan jag verkligen rekommendera, bra utbud, snabba leveranser och underbar support :)

Nu ska jag sätta igång här hemma, röja undan och dona lite på datorn + blogginlägg samtidigt som tvättstugan är bokad 12-17.

Tor 3 år!

» > Tor,
Idag är det 3 år sedan, en natt med åska som vår plutt föddes. Dagen till ära fick han plätt-tårta med leverpastej, lite annat gott i present + en ny mjuk fotboll och vi unna oss lite gofika också :)

Småfix gjort på bloggen

» > Bloggdesign,
o nu ska även alla länkar vara rätt efter det nya verktyget och den nya adressen :)

Nu ska jag slänga i mig lite lunch och sedan sätta mig på cykeln o rulla till jobbet, imorgon och på torsdag är jag ledig, skönt! :)

TT - Gatubild

» > Fototeman,
Gatubild - Längs Windy beach i Rhodos stad för ca 1 vecka sedan :)

Juni

» > 365,

Allmänt & nya blogg.se

» > Vardagen,
Jag har hur mycket som helst (typ) som jag vill blogga om, designer att göra, även uppdatera min egen rejält pga nya blogg.se, måste få ut rallybilderna från förr förra helgen idag som jag lovat och försöka sakta men säkert bocka av alla saker i att göra listan + att jag jobbar både idag och imorgon, börjar 14.45 och enligt schemat slutar vi 18.15 men beroende på hur mycket det är och göra så får man vara beredd på övertid.

Jag ska göra så gott jag kan men måste prioritera vissa saker före bloggen, men det kommer så småningom upp bilder från resan och lite annat roligt som har hänt den sista tiden.

Sen angående blogg.se, nu när de har uppdaterat så finns det flertalet nya funktioner, några ändringar som dom har gjort osv som gör att vissa saker inte fungerar som det ska på min blogg, detta ska jag då ta tag i inom en snar framtid, det kan även vara vissa problem man stöter på med mina gratisdesigner och även du som bara bloggar vanligt med din design har säkert märkt att saker krånglar osv men ha överseende. Visst kan man tycka att det borde fungera till 100% när de släpper ut verktyget i skarpt läge till alla men det är lättare sagt än gjort. Jag tycker bara vi ska ge lite tid till blogg.se så kommer det blir bra sen, det är jag säker på :)
från flygplanet i torsdags morse när vi flög hem